piątek, 27 listopada 2015

Mamo , Tato - poczytaj mi !

Czy jesteś świadom tego , że czytanie bajki na dobranoc czy na dzień dobry Twoim dzieciom wypełnia jego wszystkie przestrzenie rozwojowe ? 


Mamy XXI w . do książek mało kto zagląda , a rodzice wolą dać dziecku smrfona czy tableta aby mieć chwilę spokoju i czasu do siebie . Książki powinny być dla dziecka tak samo naturalne jak oglądanie bajki w tv , a nie rarytasem , który ma od święta .

Co tak naprawdę daje czytanie bajek dzieciom , które w ogóle nie wykazują zainteresowania i chęci w tym kierunku ? Kiedy zacząć i dlaczego nie wolno się poddać ?


Chociaż dziecię jest tak małe , że nawet Cie ni e rozumie , a Ty śleńczysz przy łóżeczku z książką w ręku i czytasz i czytasz . Czytasz i sama zastanawiasz się po co skoro ono ciągle patrzy na sufit .
Ja zawsze sobie myślałam , że jak będę miała dziecko będę czytała mu bajki na dobranoc . Przyswoję mu tą tradycję i tak będzie aż po kilkanaście lat .
Poddałam się jednak tak szybko jak zaczęłam to robić , czytałam , a Filip wyrywał mi książki - ja od nowa i on to samo  . Niby wiedziałam , że jak mu to zakiełkuję to potem będzie to dla niego normalne ale jakoś odeszła mi ta chęć.
Żałuję , bo teraz ciężko mi go do tego przyzwyczaić . Teraz to dopiero wyrywa mi książki , a co więcej nawet jedną porwał . Czasami jest niegrzeczny, a czasami po prostu go nie przypilnuję . Ot co .

Kilka tygodni temu pytałam się Was na funpage'u jak zacząć od nowa i czy Wy czytacie . Otóż czytacie , a ja jestem z Was dumna . Fajnie , że nie polegliście na samym początku i zawsze znaleźliście 15 minut na bajki dla szkrabka .

Ostatnio zaczęłam poważnie wdrażać mój plan powrotu bajek do snu w nasze życie . Nasza biblioteczka może nie była bardzo rozbudowana ale obiecałam sobie ją powiększyć . Filip z dnia na dzień jest coraz to mądrzejszy więc wierzę  w to , że zacznie rozumieć i z czasem poznawać czytane już bajki .
Podjęłam się nawet współpracy z owym wydawnictwem BabaRyba i to właśnie od nich dostałam kilkanaście fantastycznych książeczek . Kilka z Was pisało mi , że znane Wam są te bajki , ja jestem w tym temacie Świeżakiem wiec zaczynam poznawać świat książek .
Książki są o tyle ciekawe , bo inne . Nie mają mnóstwo ciężkiego tekstu , który Ty nawijasz przy łóżeczku bez końca .
W kolejnym poście postaram Wam się zrecenzować kilka pierwszych poznanych mi książek i pokazać ich wnętrza .

Wy podzielcie się swoją biblioteczką , na które książki warto zwrócić uwagę ? Podpowiedzcie ..


1 komentarz:

  1. Książeczki to ostatnio ulubiona zabawka mojej Nadusi. Z chęcią je ogląda, nasladuje głosy zwierzątek na ilustracjach. Nie bardzo jeszcze chce słuchać czytania ale chętnie je ogląda.

    OdpowiedzUsuń